Ukidanje master studija kao uslova za rad u skolama

Quoted post

Nik Nejm

#463 Nik Nejm

2014-08-15 19:31

Ako bi se suluda zamisao sprovela u delo da sa 1. stepenom visokog obrazovanja može da se predaje u školama, došlo bi do uništenja sistema. Lica koja imaju završene studije 2. stepena mogu da budu profesori i nastavnici jer je to garant da su studije 1. stepena završila sa veoma visokim prosekom (preko 8,00). Ako bi vi sa bachelor with honurs tj. završenim osnovnim akdemskim studijama mogli da predajete u školama, desilo bi se da bi nam profesori bili i lica sa prosekom 6,00! Ne smemo dozvoliti zbog dece a ne zbog vas! Ko završi 2. nivo visokog obrazovanja to nam koliko, toliko garantuje da su to dobri studenti i dobri profesori, jer 2. nivo može samo završiti onaj ko je bio vrlo solidan na studijama 1. stepena.

Odgovori

Dušan Spasić
Autor peticije

#464 Re: Nik Nejm

2014-08-18 11:07:20

#463: Nik Nejm - Nik Nejm 

 To je nekada bilo...Za magistarske studije je bio potreban prosek 8,00. Sad samo za doktorske...Nije uvođenje mastera kao uslova rešenje već rangiranje pri odabiru. Dodao sam problem 11 i moguće rešenje: 

11. Zbog ovog zakona i nedostatka pravednih kriterijuma odabira, pojedini direktori padaju u iskušenje da zapošljavaju nestručne prijatelje, rodbinu ili partijske drugove/drugarice. Naime, dešava se da se pri javljanju za radno mesto kandidat koji je završio četvorogodišnje studije po bolonji smatra nestručnim. U isto vreme kandidat koji je završio studije po "starom" a nema stečeno zvanje takođe je nestručan. U očima zakona oba kandidata su nestručna, iako "bolonjac" ima diplomu a stariji nema, pa direktor ima pravo da odabere između kandidata. Čak i kada su oba kandidata stučna i dalje postoji prevelika sloboda direktora i školskog odbora pri odabiru kandidata.

 

Rešenje problema broj 11. bilo bi transparentno rangiranje kandidata. Što podrazumeva sledeće: stepen obrazovanja, dužina studiranja, prosek, bračno stanje (broj dece). Nakon rangiranja kandidati  bi išli na obavezni intervju sa komisijom koju bi činili predstavnici roditelja, stručni saradnici, i predstavnici školskog odbora i direktor. Direktor bi imao samo jedan glas, ali ne i glavnu reč pri odabiru. Svi podaci o rangiranju i broju bodova na intervjuu moraju biti javni i dostupni široj javnosti.  Time bi se ostvarila želja roditelja za aktivnijim učešćem u školovanju dece, sprečila bi se dosadašnja praksa subjektivnog odabira kadnidata - što je dovelo do "negativne selekcije". Zaposlenje bi ostvarili samo oni koji su ga trudom i radom zaslužili.

 

 

Dušan Spasić
Autor peticije

#465 Re: Nik Nejm

2014-08-18 11:11:19

#463: Nik Nejm - Nik Nejm 

 A, ja inače sa master studijama imam prosek 8,7.  Na radno mesto za koje sam se javio primljeni su kandidati sa prosekom ispod 7. Dok se konačno ne uvede pravedno sprovođenje konkursa i odabir kandidata neće biti napretka u prosveti.

Петар

#482 Re: Nik Nejm

2015-07-03 23:35:57

#463: Nik Nejm - Nik Nejm 

Како ћеш објаснити ово што пише?

Стандард 1. СТРУКТУРА СТУДИЈСКОГ ПРОГРАМА НАЗИВ И ЦИЉЕВИ СТУДИЈСКОГ ПРОГРАМА Основне академске студије БИОЛОГИЈA трају 4 године (8 семестара, 240/241 ЕСПБ). Циљ студијског програма основних академских студија Биологија је образовање и оспособљавање стручњака за стручни и научни рад у различитим областима биологије, или за педагошки рад у основним и средњим школама. Након завршених основних академских студија Биологија студент стиче стручни назив: • Дипломирани биолог По завршетку основних академских студија биологије формирају се стручњаци оспоспособљени да раде у школама, као и да раде послове сарадника у областима где су примењива знања из области биологије: у научно-истраживачким лабораторијама, ботаничким баштама, природњачким музејима, националним парковима, акредитованим лабораторијама за контролу квалитета, биотехнолошким лабораторијама, развојним лабораторијама, као и у областима индустрије, пољопривреде,медицине и слично.