Otvoreno pismo ministru nauke

Quoted post

Posmatrač

#315 Ključni problem...

2012-11-02 15:54

Sali #313 je napisao...

"Tvrdim Vam da to nije zato što su "masa" kojom se lako upravlja, već zato što su "masa" kojoj je dato da manipuliše."


I to je naš ključni problem!

U okviru naučno-istraživačke populacije, može da se napravi pojednostavljena klasifikacija na sledeće kategorije:

a) Netalentovani neradnici koji su zalutali u naučno-istraživačke ili naučno-obrazovne institucije u nekoj od faza "prvobitne akumulacije kadrova" (osnivanje instituta i fakulteta), opstali zbog partijske, klanovske ili plemenske pripadnosti ili kao posledica najgoreg nepotizma. Inače plagijatori i muvatori najgore vrste i uglavnom parazitski orijentisani. Bivši loši ili prosečni studenti.

b) Srednja generacija mediokriteta koja je napredovala u hijerarhiji zvanja ili hijerarhiji rukovodećih položaja u ovim institucijama na osnovu ispunjavanja svih potrebnih kriterijuma, ali samo formalno (dovoljan broj radova prosečnog kvaliteta, dovoljan broj godina, politički korektan stav, potpisivanje svih korektnih peticija, glasanje za pravu opciju, netalasanje, ...). U pitanju su bivši solidni, ali ne i odlični studenti. Iz ove kategorije se regrutuju savetnici, profesori, emeritusi, načelnici, rukovodioci i ostali koji sebe vide samo na nekom položaju iznad običnih istraživača. Prljave poslove za njih obavljaju ovi iz kategoirije a).

c) Mlađi mediokriteti koji su shvatili da će kao "pisači radova" najdalje da stignu. Ponekad su u pitanju radovi objavljeni u prestižnim časopisima, ali se uglavnom radi o naučnom kiču ili naučnoj bižuteriji.  Ova kategorija je sa izraženom notom agresivnosti i "killer" instiktom, kao i nedostatkom osnovnih znanja i opšte kulture, ali sa impozantnim brojem Mxx radova u odnosu na godine istraživačkog staža. Kao studenti bili poznati kao ljigavi štreberi. Kandidati da zamene ili smene nekog iz kategorije b). Služe kao udarna snaga ovima iz kategorije b).

d) Kreativni i intelektualno/etički superiorni istraživači svih starosnih kategorija, koji su u tužnoj manjini i često služe za podsmeh gorepomenutim kategorijama, iako su rado prihvaćeni kao saradnici na projektima, jer se od njih očekuje da nešto stvore - to ovi iz prve tri kategorije ne mogu. Od privilegija je za njih predviđeno tapšanje po ramenima i usmena pohvala. Obično su autori sjajnih stručnih i naučnih radova, kojih po prirodi stvari, ne može da bude mnogo. Bili zaista najbolji studenti. Imaju status eksperata u svojim oblastima. Sa gađenjem, ali pragmatično prihvataju postojanje a), b) i c) učestvujući u cirkusu "Naučni rad u Srbiji" samo kolko moraju.

E sad mi iskreno kažite - da li će većina opisana u a), b) i c) dozvoliti da vrednovanje naučno-istraživačkog rada bude zasnovano na etičkim kriterijumima razvojnog karaktera ili na pravilima koja služe samo da se privilegije zadrže ili steknu.

Odgovori

Lucifer

#316 Re: Ključni problem...

2012-11-02 19:03:52

#315: Posmatrač - Ključni problem...

Pitanje

"E sad mi iskreno kažite - da li će većina opisana u a), b) i c) dozvoliti da vrednovanje naučno-istraživačkog rada bude zasnovano na etičkim kriterijumima razvojnog karaktera ...",

koje je postavio Posmatrac jasno ukazuje na to da sistem vrednosti koji je uspostavljen A1-A?? kategorizacijom nuzno mora biti ukinut. Zato peticija koja je predmet osnovne diskusije na ovom formu deluje kao spinovanje. Interese nauke u Srbiji treba braniti kroz akcije tipa "Ignjatovic-Nikolis". Zato, preporucujem svim ucesnicima ovog foruma da se sto bolje upoznaju sa tom inicijativom.

Usmeno pohvaljivan i po ramenima često tapšan

#318 Re: Ključni problem...

2012-11-02 20:27:00

#315: Posmatrač - Ključni problem...

Svaka čast na kategorizaciji. Potpuno se slažem.

Dragana1

#326 Re: Ključni problem...

2012-11-03 01:35:07

#315: Posmatrač - Ključni problem... 

 Savrsena kategorizacija naucnih kadrova!