POTPISI STUDENATA PO STAROM PROGRAMU KOJIMA JE POTREBNO PRODUŽENJE STUDIRANJA


Gost

/ #2108 Re:

2016-05-04 15:04

#2104: -  

 Ne treba da se pravi razdor i da se stvara negativna atmosfera. Ljudima koji su pokrenuli ovu peticiju svakako hvala, nepošteno je napadati ih, a nerazumno je stvarati i neprijateljski front sa onima koji bi uz odgovarajući trud i razumevanje mogli da pronađu rešenje i da ga uvrste u izmenu ili dopunu zakona. Nismo u srednjem veku da je nemoguće dijalogom postići pozitivan ishod, nije ni ova država toliko necivilizovana uprkos svim okolnostima u kojima se nalazi,  postoje i te kako svesni ljudi kojima nije u interesu nagomilavanje društvene negativnosti i konflikata. Cilj svake napredne države je što više visokoobrazovanog kadra, jer samo takva država može da osigura bolje mesto u svetu i pristup samom poslovnom, kulturnom, ekonomskom i privrednom  tržištu. To je proces koji može da traje i decenijama, ali je zacrtan kao cilj i ostvariv je, praksa je više puta to i dokazala. Demoralisanje studenata koji su na pragu diplome ili koji su otvorili vrata u buduće društvo akademskih građana (nebitno na kom su stepenu doživeli trenutnu stagnaciju) isto je što i zatvoriti put razvoja sopstvenoj državi i staviti je u kulturnu,  privrednu, tehničku i tehnološku izolaciju. Ekonomska situacija jeste teška, ali ne treba je dodatno otežavati kroz naduvavanje problema koji mogu da se reše, a da niko ne bude oštećen. Do cilja svakako treba stići, a cilj je diploma i saznanje koje je primenjivo u praksi, a koje je moguće ostvariti jedino kroz pošten način sticanja ocena, kao garancije za neki budući kvalitetan radni kadar u zemlji ili inostranstvu. Nije pravedno ni kolege koji su na privatnim fakultetima potcenjivati, jer isto kao i na državnim fakultetima postoje oni koji na pošten način stiču diplome, gde je zaposlen isto tako kvalitetan predavački kadar i gde postoje kvalitetni studijski programi, raslojavanje i podele su primitivne reakcije na nemoć prilikom rešavanja određenog problema, a nesolidasnost kao prateća pojava ovakvih situacija je osobina društvene neosvešćenosti. U državi u kojoj još uvek nije rešen problem korupcije,  izopštavati ljude iz sistema obrazovanja, kroz svaranje otežavajućih uslova za nastavak obrazovanja, jer je sigurno da oni koji se danas nalaze u ovoj poziciji i koji na regularan način traže povoljno rešenje, sigurno da ne učestvuju u kriminalizaciji obrazovnog sistema, dovešće do otpora masa i nepotrebnih zastoja u napretku društva.  Nalazimo se u lošoj situaciji, nemojmo stvarati još lošiju, pronađimo rešenje, ne traži se "hleb", traži se samo uslov da se pošteno završi studiranje po uslovima kada je upisano, da bi se u nekom daljem periodu taj "hleb" mogao da zaradi, niko ne zahteva ni jeftinije, niko ne zahteva ni olakšiće u gradivu, samo da se ne organičava rok zbog svih onih kasnijih otežavajućih okolnosti koje zaista postoje. I nije bitno koliko je ko dugo studirao, već šta je neko i koliko naučio, i koliko je spreman da kvalitetno primeni u praksi, unapređujući društvo i stvarajući proizvod.