Bus Plus, život MINUS, stop validaciji mesečnih karata

Quoted post


Gost

#252 Re: Re: j

2012-02-20 21:18

#244: SĐ - Re: j

ok,ajde da sacekamo i mart,mada HILJDAU potipsa u odnosu na 150 HILJADA izdatih personalizovanih kartica stvarno govori da smo uspesni.izvini stvarno, ali moracemo nesto drugo ili nesto jos ili nesto vise da uradimo. ako bilo ima jos resenje neka ga iznese.po meni ce ipak tradicionalni nacin sakupljanja potpisa morati da dodje na red kad god.al dobro,ja posto ne mogu sama cekam...

drugo.kosultovala sam pravnika,i ne postoji ni jedan pravni osnov na koji mozemo da se pozovemo jer smo potpisali ugovor, kojim smo se obavezali da postujemo sve sto je njime obuhavceno,u sta spada i validacija personalizovanih mkartica SVAKI PUT kad udjemo u prevoz i niz drugih gluposti koje nece ni da komentarisem,uostalom znate i sami.da stvar bude jos gora ovaj ugovor kao i ceo sistem bus plus podrzava odredjeni pravilnik izadt od strane grada:

http://www.paragraf.rs/propisi/pravilnik_o_tarifnom_sistemu_u_javnom_linijskom_prevozu_putnika_na_teritoriji_grada_beograda.html

dakle tortura i totalitarizam mogu da pocnu!

osecam se kao da zivim u policijskoj drzavi!

u to ime,za grad beograd,za drzavu ,za ceo sistem i za sve vas jedna pesma:

 

http://www.youtube.com/watch?v=8de2W3rtZsA

 

Odgovori


#255 Re: Re: Re: j

2012-02-21 15:48:24

#252: - Re: Re: j

Pozivamo se na osnovno pravo svakog čoveka, a to je da on sam odlučuje šta je za njega bolje, a ne da to za njega radi neko drugi. Mi ne čekamo, već uveliko delujemo sredstvima koja imamo na raspolaganju. Obavešteni su mediji, prve reakcije možete da vidite jer uveliko se piše, bez pominjanja peticije direktno, ali su i ova naša ali i druge slične inicijative dovele do toga da se diskusija proširi. Put do ispunjenja našeg zahteva neće biti lak ni kratak, važno je da svako ko je u prilici da svoj doprinos, širenjem glasa o akciji, slanjem pisama medijima i nadležnima u kojima bi se na akciju pozvao... Takva pisma će imati mnogo veći odjek i biće drugačije tretirana nego pisma pojedinaca, jer će pokazati da postoji inicijativa više ljudi okupljenih oko zajedničkog cilja. Kada bi svako od nas poslao mail sa linkom peticije svim svojim prijateljima i kolegama, i broj potpisnika bi značajno porastao.

Alisa

#325 Re: Re: Re: j

2012-03-12 13:11:36

#252: - Re: Re: j Nijedan pravilnik ne može biti iznad zakona. Pošto se radi o mogućnosti zloupotrebe ličnih podataka logično je pogledati važeći Zakon o zaštiti ličnih podataka ("Službeni glasnik RS", br. 97/2008, 104/2009).

Ovaj Zakon koji je na snazi od 01.01.2009. godine je precizirao u članu 8. kada je nedozvoljena obrada ličnih podataka (a to je svaka radnja preduzeta u vezi sa podacima, npr. prikupljanje, beleženje, pretraživanje i slično - član 3. tačka3. navedenog zakona), pa, između ostalog, ako fizičko lice nije dalo pristanak za obradu ili ako je podatak koji se obrađuje nepotreban za svrhe obrade. Ova dva razloga su dovoljno jasna da ukažu na potpunu neusklađenost Pravilnika Direkcije za javni prevoz sa Zakonom. Eventualno pozivanje na član 13 navedenog Zakona kojim se daje mogućnost obrade podataka od strane organa vlasti bez pristanka fizičkog lica se ni u kom slučaju ne može primeniti na ovaj slučaj, jer je u ovom ćlanu jasno navedeno sledeće:

„Organ vlasti obrađuje podatke bez pristanka lica ako je obrada neophodna radi obavljanja poslova iz svoje nadležnosti određenih zakonom ili drugim propisom u cilju ostvarivanja interesa nacionalne ili javne bezbednosti (?), odbrane zemlje (?), sprečavanja, otkrivanja, istrage i gonjenja za krivična dela (?), ekonomskih, odnosno finansijskih interesa države (?), zaštite zdravlja i morala, zaštite prava i sloboda (?!) i drugog javnog interesa, a u drugim slučajevima na osnovu pismenog pristanka lica.

Među navedenim ciljevima ne postoji nijedan koji ima veze sa validiranjem personalizovanih karata za prevoz. Pošto sam čula da se kao argument pominju ekonomskim ili finansijskim interesom države (neverovatno!!!),  u tom slučaju interes se ostvaruje uplatom mesečnog iznosa za prevoz (konkretno 2.680,00 RSD), a ne validiranjem karte, tako da i taj nesuvisli tzv. argument otpada

Dakle, Pravilnik nije zasnovan ni na zakonu, ni na Ustavu (član 42).

U vezi sa zahtevom za izdavanje personalizovanih karata (pretpostavljam da je to taj ugovor) koje smo potpisali i ne znajući šta sve sadrži i na šta pristajemo mogu samo da kažem da se prema Zakonu o zaštiti ličnih podataka dati pristanak za obradu podataka može da se povuče, što je regulisano članom 11. ovog zakona.