Otvoreno pismo ministru nauke

gost

/ #193

2012-10-29 12:27

Na zalost, neka predlozena resenja reflektuju upravo najveci problem sa postojecom kvantifikacijom naucnih rezultata. Konkretno, jedno resenje koje je mozda i donekle smisleno u jednoj nauci, potpuno je liseno smisla u drugoj. Kao na primer zahtev za deobom bodova na broj autora, i izvlacenje zakljucka o doprinosu autora po redosledu navodjenja. To je mozda u redu u nekim naukama; u matematici se autori navode po abecednom redu i neretko je bas poslednje navedeni najvise doprineo.

Zahtev za deobom bodova bi takodje doprineo smanjenju kooperacije izmedju razlicitih oblasti, jer svaki iskorak ka drugoj disciplini potencijalno nosi smanjenje bodova, pa cemo postati jos vise autisticni i drzati se ono malo znanja koje sami posedujemo kao pijan plota, trazeci pitanja koja moze da resi tehnika koju poznajemo, a ne trazeci moguce tehnike i resenja za vazna i interesantna pitanja.


Ne mogu se nauke svrstavati u isti kos i tretirati instant resenjima! To i jeste problem!

Pre nego sto se bilo koje resenje usvoji ne bi bilo lose videti da li IGDE u svetu postoji ista slicno, posebno u zemljama sa razvijenom naukom, pa ako ne postoji, mozda treba da se zapitamo da li smo mi bas tako pametni da smo smislili nesto sto nije niko drugi, ili ima neki drugi razlog zasto to resenje nije prihvaceno.