Петиција против првог корака укидања библиотека у основним школама


Gost

/ #150

2016-05-25 11:59

Polazeci od razvoja deteta dobro je postojati biblioteke u zemlji. Dobra knjiga govori i o proslosti, i o buducnosti, usmerava i razvija unutrasnje procese kod dece, pomaze u sazrevanju i celokupnom razvoju dece. Sve je to tacno, uci se dobrom knjigom ceo zivot. Ali uvek zloupotrebe i bojazni postoje pa otuda i volja politicka mocnika da se biblioteke ukidaju. Kao sto po nekim autorima dete se razvija crtajuci, slikajuci, citajuci, svirajuci,  i ocovecuje se samim tim, otuda po novim autorima dete je mali psihicki bolesnik u slucaju  da crta, slika, razgovara, druzi se, slusa muziku, oblikuje materijale, predmete, uci strane jezike.  Da se deca ne bi na taj nacin iskoriscavala u sluzbi necijih interesa, doktorata, dobijanja sertifikata na decijem pracenju razvoja i njegovih celokupnih mogucnosti i sposobnosti u ucenju , misljenju i zakljucivanju, i samim ti da ne bi trpela, otuda tendencija zatvaranja ili ukidanja iz nekih razloga. Primer iskustva iz skole koju sam pohadjala: Deca koja nisu pohadjala nastavu, bezala sa casova, pusila cigarete i dzointe od svoje 12 godine, tukla svoje vrsnjake i drugove, omalovazavala profesore i nastavnike, tukla profesore i nastavnike,  nisu pohadjala biblioteku i citala knjige ,omalovazavala materiju nastavnih predmeta sada su veliki ljudi, zaposljeni u kompanijama stranim i vodecim firmama, ili vode sami firme, porodicno spokojni, dok deca koja su trpela, ucila i ponavljala teoretski gradivo, sedela u ucionici za vreme odmora, ucila i preslisavala gradivo, citala knjige i slusala nastavnike i profesore sada su omalovazena , sa zavrsenom nekom skolom bez posla, ili sa malim primanjima, diskriminisana, etiketirana, bolesna, neka od njih  su izgubila trku i sa vremenom i sa zivotom. Segregacija dece je dostigla svoj vrhunac u proslom veku. Kvalitetno obrazovanje nije se moglo dobiti u biblioteci jer su i lokalni domovi kulture postajali zatvoreni za mnogu decu, a otvoreni su samo postali za one sa 10000 eura na ruke organizatorima i menadzerima projekata. Kvalitetno ucenje i obrazovanje se verovatno prema izvestajima istrazivanja ne dobija u biblitekama i skolama, sigurno je siroko prihvacen njegov znacaj, jer od kvalitetnog obrazovanja zavisi i zivot pojedinca.