PETICIJA ZA REFERENDUM O UGOVORIMA ZA AUTOPUT SMOKOVAC-MATESEVO


Gost

#1

2014-12-03 12:23

Kao i uvijek PzP zna koji su ugovori štetni za Crnu Goru!

Gost

#2

2014-12-03 14:13

Ne treba ovdje nikakvo lobiranje, matematika je potpuno jasna. Bruto proizvod drzave je informacija koju objavljuje javno cak i vlada koja radi ovaj projekat; cijena ove dionice (koja pritom nije potpuna, vec je ovo jedan mali dio) je gotovo polovina svega sto Crna Gora proizvede u toku jedne godine!

Bilo kom racionalnom covjeku jasno je da plan nije dobro uradjen, ako ga je ozbiljnijeg i bilo. No ipak, zao mi je sto je ova inicijativa morala da krene od PzP koji sve politicke poteze odredjuje inacenjem sa svima, i njihova reputacija nazalost moze uticati na to da ova peticija izgubi na tezini. Pokusajte da pridobijete i druge osobe nestranackog karaktera za ovu inicijativu. Da je srece Vlada je trebalo svejedno da pita svoje gradjane zele li da ulaze u ovako veliki projekat. 

Pritom bilo bi lijepo da se zna koliko je potpisa potrebno da bi se nesto konkretno uradilo


Gost

#3

2014-12-03 14:33

Sjever nestaje. Tamo ljudi nemaju da jedu. Sa nekoliko miliona moze svaki grad da dobije po jednu fabriku. Zar je prece praviti put PG - BG za skoro milijardu eura dok imamo ovakav sjever drzave gdje zivi trecina stanovnistva.

Napomena u vezi prethodnog: U petak od 13 sati u Rozajama ce biti odrzan treci gradjanski protest protiv diskriminacije gradova na sjeveru Crne Gore.


Gost

#4

2014-12-03 14:36

Ako prosje ideja o tom dijelu autoputa-gotovi smo! Bankrot iz kojeg nema povratka!

Gost

#5

2014-12-03 15:08

Crying Time

Imajući u vidu lokaciju Smokovac - Uvač- Mateševo, kao i neka idejna rješenja trase ovog autoputa, sa pripadajućim objektima ( tunelima, mostovima, i sl ), dakle " na prvi pogled ", mislim da se nećemo " izvući " ni sa 1,300 miliona Eura ( u kompletu: sa kamatama, PDV, carinama, dažbinama, akcizama ...i sl. ). Ostale 2/3 autoputa će koštati nešto manje nego što će koštati ova prva izgradnja. A trajanje izgradnje trećine ovog autoputa ( bez obzira na Kineze ) biće značajno duža nego što je to planirano ( 48 mjeseci ). I ako je ovo prevashodno političko pitanje, ipak, osjećam se dužnim da kažem ( ili da ponovim ) da je Crna Gora mala država i izuzetno siromašna zemlja, i ono što Crnoj Gori, neminovno treba, jesu ODRŽIVI PROJEKTI koji bi nam donijeli već SJUTRA " žive pare ". Nažalost, mi odavno nijesmo u situaciji da razmišljamo i da planiramo na " duge staze" ili na " odloženo ". Naša “ daleka budućnost " je već sjutra. MI ( kao što rekoh ) treba POD HITNO da proizvedemo, prodamo drugim državama svoje proizvode i unesemo novac u naš budžet. Sada nam nije potrebna ni “ PERSPEKTIVA " niti “ LJEPŠA BUDUĆNOST “. Hitno, i opet ponavljam, hitno su nam potrebne “ žive i svojim rukama zarađene pare “. A već kad dođemo " na zelenu granu " onda, paralelno sa tim, možemo da pravimo dugoročne strategije, perspektive, “ svijetle budućnosti “, i da gradimo i pravimo autoputeve " uzduž i poprijeko" Crne Gore.

PS. Volio bih ( kad bi nam moglo biti ) da zaboravimo da smo " najpametniji na Svijet " i da mi ( a naročito generacije za nama ) jedanput zauvijek shvatimo da moramo da radimo ” svojim a ne tuđim rukama “. Neko je svojevremeno lijepo rekao “ Postoje, eto, neke teške neistine protiv kojih čovek nema dokaza, i postoje neke tvrdnje izvesnih ljudi protiv kojih su nemoguće vaše istine."

Савле

#6

2014-12-03 15:13

Потписујем зато што се ова Влада показала као скуп незналица и штетника и што јој не вјерујем. И зато што ми не одговара да ми се нерођена унучад задужују.

Geko

#7

2014-12-03 16:08

Da li neko shvata da je kroz cjelokupnu istoriju razvoja drzava, unapredjenje infrastrukture, posebno putne, bio preduslov ekonomskog razvoja. Te dvije stvari idu jedna uz drugu. Svakome je jasno da ovaj projekat (misleci na izgradnju samo ove dionice) nije isplativ po brojnim kalkulacijama i da je NPV negativna, ali moramo imati u vidu da izgradnjom ove dionice, koja je najzahtjevnija kako finansijski tako i sa aspekta gradnje, znacajno otvaramo mogucnost za izgradnju preostalih dionica u vidu javno-privatnog partnerstva sto je i cilj od samog starta! Izgradnja KOMPLETNOG auto-puta je nesto potpuno drugo i njegova analiza isplativost se moze dosta lako opravdati cak i u prilicno konzervativnim projekcijama. Ako ste ikad vozili van Crne Gore znacete o cemu pricam ako kazem da sam mnogo puta bio razocaran sto nas ljudi jednostavno izbjegavaju zbog nasih katastrofanlih puteva, da ne pominjem nesrecne slucajeve kojih nije bilo malo kroz platije. Mi pricamo o nekoj proizvodnji i fabrikama itd ali prvo moramo da shvatimo da mi jednostavno nemamo kapaciteta da budemo konkurentni u bilo cemu kad je rijec o masovnoj proizvodnji iz milion miliona razloga i to svako objektivan zna. Moze li mi neko objasniti da sad na primer otvorimo fabriku sampona, detrdzenata itd,  kako mozemo biti  konkurenti jednom Henkelu koji je svetski gigant i koji postize tolike obime prozivodnje gdje su njemu nabavke sirovina 55 puta jeftinije, kanali prodaje i pozicija na trzistu uveliko uspstovanjeni, da ne pominjem vrijeme i napor koji su potrebni da bi se kreirao jedan novi brend.. Ajde da ulozimo po par miliona u fabrike u svaki grad ali neka mi neko izvede studiju isplativost tih investicija?! Kome prodati robu?! Kako biti konkurentan?! Kako postici dobre cijene?! Pa nikad toliku ekonomiju obima ne mozemo postici niti imamo ljudskih resursa za neke takve proizvodnje. Nas prioritet moraju biti usluzne djelatnosti (ugostiteljstvo, turizam, finansije, energetika, informacione tehnologije itd..) da ne pominjem nasu geolokaciju i povoljnosti transporta preko luke bar ka dunavu i dalje ka centralnoj evropi, tu se nalaze plodovi koje treba da ubiramo. Sve ove djelatnosti iako nisu proizvodnog tipa predstavaljaju dodatu vrijednost u BDP-u. Da ne bih detaljisao o svemu ovdje, zelio bih da ponovim, kao neko ko se ozbiljno bavi ovakvim temama i projekcijama, da je ovaj projekat sam po sebi skroz neisplativ i to je svima jasno ali isto tako vjerujem da nije tesko shvatiti da je izgradnja preostalih dionica i samim time kompletnog auto-puta u vidu javno-privatnog partnerstva realnost nakon izgradnje ove dionice i to bi bilo nesto sto u potpunosti mijenja okolnosti u kojima zivimo i poslujemo a posebno za navedene grane koje trebaju da nam budu prioritet! Ako ste vec za proizvodnju, treba razmisljati o nekim unikatnim stvarima ili proizvodima prepoznatiljivog kvaliteta jer ako pricamo o nekoj proizvodnji veceg obima za sire mase, to je najvece zamlacivanje... Naravno ovo je sve bilo pod pretpostavkom da je nasa Vlada sposobna da sprovede ovakav projekat na pravi nacin u sto nas nije mnogo puta do sad uvjerila, tako da mislim da nam najveci fokus mora biti na ispitivanje njihove strucnosti da realiziju ovako vazan razvojni projekat a ne da se bavimo isplativoscu i potencijalnim benefitima ili steti kad je to prilicno jasno.. Konacno da se jednom zaduzimo i da znamo dje ce otici te pare a ne sve u javnu potrosnju kao do sada... Pozdrav

Fedja Pavlovic

#8 JMBG?

2014-12-03 16:08

Ljudi, molim vas provjerite da li je potreban JMBG potpisnika peticije da bi broj potpisnika bio prihvaćen. Kad sam potpisivao, nigdje nisam imao mjesto da ukucam broj.

bg

#9

2014-12-03 16:27

Zasto grupisanje i potpisivanje peticije ovjde kad ona nema nikakvu pravnu snagu? Sta je cilj? Da se kaze imamo 100 ili 1000 potpisa na peticije24 sajtu.

Zasto se nije organizovalo potpisivanje peticije na vladinom portalu i sa jasnim posledicama i da eventualno ovo mora biti uvrsteno u proceduru u skupstini.

Ovako je vise video igrica.

 

 

 

PzP press služba

#10 Re:

2014-12-03 17:15

#9: bg -  

 Poštovani,

Na sajtu Vlade CG se podnose peticije za Zakone. U ovom slučaju, radi se o referendumu, a o ovom pitanju odlučuje Skupština CG. Za predlog Skupštini, potrebno je sakupiti 10% potpisa od ukupnog biračkog tijela.

 

Srdačno!


Gost

#11

2014-12-03 17:30

Dobra inicijativa, put vodi u nigdje

Gost

#12

2014-12-03 17:48

Kad smo mogli do sad, mozemo i po sad!
Protest

#13 Protesti

2014-12-03 17:48

Dokle ćemo se više zamajavati referendumima, glasačkim listićima, obećanjima i ostalim glupostima !? Ukapirajte da ovde papir još nije doživio slobodu ! Hoćemo na ulice, a ima nas koji ćemo tog dana biti spremni da poginemo za slobodu papira ! HOĆEMO DATUM PROTESTA !!!

SRUŠIT ĆEMO REŽIM, TAKO NAM BOGA !


Gost

#14

2014-12-03 17:53

Mnogo je tereta vec na mrsavim plecima ovog omadjijanog naroda.
PzP press služba

#15 Re: JMBG?

2014-12-03 17:54

#8: Fedja Pavlovic - JMBG? 

 Poštovani,

Radimo na tome da dodamo još jedno polje gdje će se ostavljati i JMBG. 

Srdačno!


Gost

#16

2014-12-03 18:01

Auto put je potreban ali nije neophodan, za pocetak bi bilo dobro raditi put sa 3 trake, a ostatak kredita upotrebiti za ozivljavanje izumrle privrede na sjeveru Crne Gore.
drajver

#17 drajver

2014-12-03 18:30

toliko vjerujem u sve projekte dps-a da mi milo sjede golom guzicom na vreli sporet nebi mu vjerova a ne za ovaj auto put,kredit nam i ne treba neka vrete 6,2 milijarde sto su iznijeli iz zemlje  pa nek grade onda do mile volje


Gost

#18

2014-12-03 18:34

Peticija je neophodna jer ta deonica sama po sebi uz tu cenu gradnje ne znaci nista je to samo jedna od deonica koje treba da se izgrade! Naravno ne po toj ceni nego mnogo manjoj jer ima jos kilometara odatle do Boljara sa jedne pa do Podgorice sa druge strane! A do Bara vec da ne pricamo, dok se tunel Sozina ne isplati! Bolje je da za robni prevoz ulazu u prugu i prosire profile tunela za Rolling-road pa sve kamione na niske plato-vagone! One jos nize od kontejnerki ili http://www.triplecrownsvc.com koja moze i na evropske pruge pa i nase da se primeni bez problema!


Gost

#19

2014-12-03 18:35

Protiv sam izgradnje , jer će zadužiti generacije i generacije koje dolaze !

Gost

#20

2014-12-03 19:14

Ovdje se radi o planinskoj stazi kojom bi eventualno prolazili par domacina sa malim brojem grla.

Gost

#21

2014-12-03 19:50

Ako ne pokrenemo građansku inicijativu i ne zaustavimo konačno ovo ludilo,onda treba da se stidimo i svoje djece i svojih predaka!

Gost

#22 Re: JMBG?

2014-12-03 19:52

#8: Fedja Pavlovic - JMBG? 

 JMBG je zaštićen podatak,ne znam imate li pravo da ga tražite na on-line peticijama


Gost

#23

2014-12-03 19:59

Ugovor o izgradnji autoputa, koji je potpisala nesretna i onelogikovana aktuelna Vlada Crne Gore u ime nas, i slovom istog preuzela obavezu za pokoljenja koja dolaze poslije nas, predstavlja zlocinacki cin prema narodu sopstvene drzave. Izmedju ostalog, Ugovor dokazuje: 1/Koliki je rating kredibilnog povjerenja koje uzivaju aktuelni predstavnici Crne Gore u ocima ino-partnera, 2/Koliko predstavnici jedne drzave mogu nisko pasti u omalovazavanju integriteta naroda i drzave koje predstavljaju, 3/Sa kojim stepenom nevidjene drskosti i bahatosti aktuelna Vlada Crne Gore atakuje na intelekt sopstvenih gradjana

Gost

#24 Re:

2014-12-03 20:00

#1: -  

 Naravno


Gost

#25

2014-12-03 20:14

Neka ide referendum