Peticija za ukidanje veronauke u skolama

Quoted post

Ko je ovde zdrav?

#251 Re: Peticija za ukidanje vjeronauke, komentar

2011-09-09 12:03

#250: Korisnik/ca Zdravog Razuma - Peticija za ukidanje vjeronauke, komentar 

Poredis religiju i fiziku?! EJ! Evo ti jedan razlog zasto se to ne moze dovoditi u istu ravan. Jer je fizika kao i svaka nauka proveriva. Svaki naucni zakon postaje zakon tek kad se proveri u skladu sa trenutnim mogucnostima. Kad se mogucnosti unaprede, ponovo se proverava. I ako se ispostavi pogresnim odbacuje se. E, s religijom to nije slucaj. Trazi se da se slepo veruje. Akosi ti video/la boga, kazi gde da odemo svi da vidimo. Dosta je bre bilo. Neko ce reci da je i Kuran lepa knjiga, pa idi u Avganistan da vidis kakav je polozaj zena tamo pa onda sudi.

Malo im je sto ne placaju porez nego oce i decu da truju. Pa dokle vise? Da je jednom patrijarh jasno i nedvosmisleno osudio ratne zlocince, slozio bih se da je religija potrebna. Umesto toga, bave se gej paradama i ko zna cime dok ljudi nemaju sta da jedu. Naravno, nisu oni svesni toga, voze najnovije audije i ne placaju porez. Otkud bi oni znali da se tesko zivi.

Lepo je rekao Dositej. "Knjige, a ne zvona i praporci". Nego nema ko da slusa.

Vec postoje casovi veronauke u skolama, samo u kasnijim razredima, pa pogledaj decu oko sebe. Sve tetovirano i nosi lance, ali se zato uredno prekrste kad prodju pored crkve. E, pa, kad crkva bude nedvosmisleno osudila svakog hohstaplera koji u ime srpstva pravi sranja i prognala ga iz stada bozijeg, moci cu da vidim neku korist od nje. Do tada, auf wiedersehen.

Odgovori

Korisnik/ca Zdravog Razuma

#266 Re: Re: Peticija za ukidanje vjeronauke, komentar

2011-09-10 09:04:47

#251: Ko je ovde zdrav? - Re: Peticija za ukidanje vjeronauke, komentar

Dragi "Ko je ovde zdrav",

Ja bih rekao/la da i bogoslovlje, kao i sve druge discipline, konstantno prolazi kroz procese ponovnog vrijednovanja stvari. Procitajte neki od prirucnika iz istorije religije i vidjecete da ta kao proizvod tog preispitivanja, religijske zajednice odredjena shavatnja proglasavaju netacnim. Dakle, naucni metod stalnog stremljanja ka preciznijem izrazu shvatanja odredjene teme je itekako prisutan. Sto se slijepog vjerovanja tice, takvo nesto se smatra sektaskim mentaliteom i strogo se osudjuje. Jedna od osnovnih pretpostavki, na primjer, hriscanstva, je da su ljudi stvoreni kao bica slobode, ukljucujuci tu i slobodu izbora i razmisljanja. Sto se Avganistana tice, tu se radi o radikalnom (u savremenom smislu rijeci) islamu, koji, slazem se, ni u kom slucaju nije pozitivna niti stvar koju treba podrzavati. Po pitanju Ku'rana, naravno da je vrlo lako zloupotrebiti to sto je u njemu napisano. Kao i u svakoj drugoj knjizi, dozivljaj autora djela i citaoca  ne mora biti isti. Naprotiv, moze biti i nerijetko je veoma razlicit. Takodje, postoji i nesto sto se zove naucni radikalizam. Na primjer, zar nije radikalno to sto se teorija evolucije tako agresivno propagira, mada, koliko znam, niko jos uvijek nije pronaso kljucni dokaz koju bi ovu teoriju preveo u cinjenicu.

Dalje, da li ste vi ikada vidjeli  atom (proton, neutron, elktron i jos pojedine cestice, da ne komplikujemo) ili mozda foton? Ako niste, vjerujete na osnovu toga sto vam je neko sa iskustvom (koje potencijalno ne mora biti tacno) rekao da postoje. Ili jos bolje, da li ste ikada vidjeli vazduh? Ne, ali iskustveno znate da postoji. Isto tako, vjernik je u stanju da iskusi Bozije prisustvo, bez vizuelnog kontakta sa Njim.  Sledujuci slicnoj alegoriji da od rodjenja potpuno slijepa osoba  nema iskustvo toga sta je svjetlost, mozemo zakljuciti da za nju ona ne postoji . Ipak, to ne ukida cinjenicu da ljudi sa zdravim culom vida istu vide veoma jasno. Slicno tome, vjernik duhovnim ocima, iskustvom zajednice kojoj pripada i svojim licnim ima "vidjenje" Boga.

Po pitanju vaseg prigovora o tome da se Crkva i vjerske zajednice uopsteno bave pitanjima seksualnog opredijeljenja, moram istaci da je to vrlo vazno drustveno pitanje, i kao takvo, podlijeze obavezi vjerskih zajednica da svojim vjernicima daju odgovor na njega. Dakle, po mom shvatanju, one imaju savim legitimno pravo i obavezu da iznese svoj stav po tom pitanju. Sto se osude ratnih zlocina tice, isti prvo treba da budu dokazani da bi se neko za njih osudio. U slucaju kad je to evidentno, slazem se da vjerske zajednice trebaju da ih najostrije osude. Dalje, zasto se ljudi uvijek hvataju primjera gdje neki od vjerskih poglavara zive raskosno? I oni imaju pravo da svoju slobodu upotrebe ili zloupotrebe. Ima i njima suprotnih primjera, ali na takve rijetko ko gleda.

Kad ste se vec dotakli Dositeja Obradovica, da li vam je poznato da je on ostao vjeran teistickim ubjedjenjima do smrti? Stavise, njegova djela to itekako pokazuju.

Sto se progona "hohstaplera" tice, religijske zajednice sluze i svrsi rehabilitacije osoba sa poremecenim drustvenim ponasanjem, tako da progon i ne zvuci kao neka funkcionalna pedagoska mjera. Istina je da "lanci i tetovaze" nisu najprirodniji u nasem drustvu, ali to je sve dio globalne kulturne razmjene. Ako je osoba istetovirana i nosi lance, to automatski ne znaci da je "hohstapler". Na primjer, u pojedinim drevnim kulturama, mindjusa je bila znak za raspoznavanje robova. Ipak, praksa nosenja mindjusa je procesom kulturne razmjene i promjene znacenja danas siroko prihvacena kao normalna i ne znaci da je neko ko nosi tu vrstu nakita  u isto vrijeme neciji rob/ropkinja. Na vasu opasku  "sve tetovirano i nosi lance, ali se zato uredno prekrste kad prodju pored crkve" mogu samo reci da odjeca ne cini osobu.

Hvala vam na komentaru,

Korisnik/ca Zdravog Razuma

 

P.S. Nemojte se naci uvrijedjeni, ali poradite malo na vasem izrazavanju. Ipak je ovo javno sredstvo oglasavanja. Mozda bi trebali procitati neku od knjiga koje je dragi nam Dositej trazio umjesto "zvona i praporaca."