Produzenje roka za zavrsetak studija po starom programu


Gost

/ #563

2013-12-25 20:01

Smatram da nije uredu da se ogranicavaju rokovi zavrsetka studija iz vise razloga.Prvo,studenti koji su imali ozbiljnih zdravstvenih problema(ja sam operisao ruku zbog greske lekara 13 puta za 11 godina i doveo je nadljudskim naporima do neverovatno dobrog funkcionalnog stanja)su neprirodno priterani uz zid takvim rokovima.Zatim,dobar deo studenata se opiralo tihim protestom protiv neakademskih stvari poput kupovine ispita,navodjenja studenata na privatne casove i sl.stvari koje niko u drustvu nije hteo da uvazi.Da ne bi zvucalo kao alibi,ja sam upisao studije kao 36. na rang listi kada je primano 45.,zavrsio sam uglednu gimnaziju sa jakim odlicnim uspehom u sve cetiri godine,dakle nikada nisam bezao od ucenja,ali zivotne okolnosti mi nisu dozvoljavale da neke stvari okoncam na vreme.Borio sam se da sacuvam ruku zbog greske lekara 11 godina i doveo je u neverovatno dobro stanje,da mogu da se bavim bilo kakvim poslom.Ipak,ceste operacije,nosenje raznih fiksatora na ruci i dugotrajna fizikalna terapija su mi onemogucavali da normalno studiram(za sve imam urednu dokumentaciju).Sve ispite sam casno polozio(u jednom momentu sam morao da odslusam i ispolazem dodatnih 11 ispita,sto sam i ucinio,dakle dodatnih godinu i po dana),upisom na studije nam je garantovano da ce nam biti omoguceno da zavrsimo studije po statutu po kome smo upisani,bez vremenskih ogranicenja,redovno sam ispunjavao sve obaveze sto se upisa tice bez pogovora,tu mislim na placanje svih obaveza u zakonskom roku uredno donosenje dokumentacija za status mirovanja iz zdravstvenih razloga,kao student ne vidim da sam na bilo koji nacin smetao odvijanje nastave,pa ne vidim razlog zasto nam ne bi bilo dozvoljeno da zavrsimo zapocete studije i kome to pravi probleme.Takodje iz razgovora sa nastavnicima sam saznao da i samo gradivo nije toliko promenjeno u kvantumu znanja,vec u formi na koji se iznosi studentima(tu mislim na to da je od jednog predmeta nastalo tri i sl.)ali da sustina i kolicina gradiva nije znacajno promenjena,bar ne toliko da se ne moze uvaziti nacin na koji su nama ta znanja preneta.Bilo bi sjajno da nam se omoguci da ispolazemo odslusane predmete kao i da okoncamo studije do kraja.